Haskell Hero
Interaktivní učebnice pro začínající Haskellisty
|
ÚvodÚvodem
"Funkcionální programovací paradigma patří mezi deklarativní
paradigmata"
− Libor Škarvada, první přednáška IB015, podzim 2008 Pravidlo první – nenechat se vylekat. I my jsme byli na první přednášce a hlavou nám letěly věci typu To se nemám šanci nikdy naučit! nebo Jsem na úplně špatné škole, tohle mi vůbec nic neříká, ostatní to hned pochopí, jen já budu za blbce... nemám na to talent, který je ke studiu takových věcí potřeba. Už tento přístup vás spolehlivě dovede do záhuby a vyvede z fakulty. Pro začátek si vlepte do mysli několik strohých faktů jako absoulutní pravdu a nepřemýšlejte o jejich pravdivosti:
Pokud vás něco z probírané látky vyleká, nezavrhujte celý předmět. Označte odstavec červeně a vraťte se k němu za dva dny. Pojmy krabičkové metody nejsou oficiální. Slouží pouze k ilustračním účelům. Pokud se rozhodnete zmínit krabičky v písemce, činíte tak na vlastní nebezpečí. Práce s učebnicíHodnocení odstavcůPo přihlášení je možné označit si odstavec podle stupně pochopení.
Levelový systémPro přehled o svém aktuálním stavu chápání funkcionálního programování je v učebnici zaveden levelový systém. Princip je jednoduchý – za určitý počet zkušenostních bodů (xp) je uživateli přiřazena jeho úroveň vyjádřená celým číslem. Body se dají získat za
Příklady k lekcímLekce mají na konci příklady k procvičení probírané látky. Výsledkem každého příkladu je vždy jednoznačná odpověď. Výsledkem může být číslo nebo řetězec znaků. Příklad je ohodnocen zkušenostními body, jejichž množství je uvedeno v záhlaví příkladu. První zkušební příklad se nachází už u této lekce. Žebříček nejúspěšnějších řešitelůUživatelé s nenulovým počtem xp bodů se nacházejí v tabulce v sekci Žebříček. A hlavně...... nezapomeňte: |