Haskell Hero

Interaktivní učebnice pro začínající Haskellisty

Úvod

Úvodem

"Funkcionální programovací paradigma patří mezi deklarativní paradigmata"
   − Libor Škarvada, první přednáška IB015, podzim 2008

Pravidlo první – nenechat se vylekat. I my jsme byli na první přednášce a hlavou nám letěly věci typu To se nemám šanci nikdy naučit! nebo Jsem na úplně špatné škole, tohle mi vůbec nic neříká, ostatní to hned pochopí, jen já budu za blbce... nemám na to talent, který je ke studiu takových věcí potřeba.

Už tento přístup vás spolehlivě dovede do záhuby a vyvede z fakulty. Pro začátek si vlepte do mysli několik strohých faktů jako absoulutní pravdu a nepřemýšlejte o jejich pravdivosti:

  • Funkcionální programování není těžké.
  • Funkcionální programování je krásné.
  • Funkcionální programování je elegantní.
  • K pochopení funkcionálního programování je zapotřebí otevřená mysl a docela dost času.
  • Funkcionální programování se nenaučíte za týden.

Pokud vás něco z probírané látky vyleká, nezavrhujte celý předmět. Označte odstavec červeně a vraťte se k němu za dva dny.

Pojmy krabičkové metody nejsou oficiální. Slouží pouze k ilustračním účelům. Pokud se rozhodnete zmínit krabičky v písemce, činíte tak na vlastní nebezpečí.

Práce s učebnicí

Hodnocení odstavců

Po přihlášení je možné označit si odstavec podle stupně pochopení.
  • Zelené zátržítko – Zcela pochopený odstavec, není potřeba se k němu víc vracet.
  • Oranžová pomlčka – Částečně pochopený odstavec, ještě bude potřeba jej několikrát přečíst.
  • Červený křížek – Naprosto nepochopený odstavec, jen co jsem se na něj podíval, už jsem si myslel, že mi praskne hlava.

Levelový systém

Pro přehled o svém aktuálním stavu chápání funkcionálního programování je v učebnici zaveden levelový systém. Princip je jednoduchý – za určitý počet zkušenostních bodů (xp) je uživateli přiřazena jeho úroveň vyjádřená celým číslem.

Body se dají získat za

  • řešení příkladů
  • přispívání do diskuzí

Příklady k lekcím

Lekce mají na konci příklady k procvičení probírané látky. Výsledkem každého příkladu je vždy jednoznačná odpověď. Výsledkem může být číslo nebo řetězec znaků. Příklad je ohodnocen zkušenostními body, jejichž množství je uvedeno v záhlaví příkladu. První zkušební příklad se nachází už u této lekce.

Žebříček nejúspěšnějších řešitelů

Uživatelé s nenulovým počtem xp bodů se nacházejí v tabulce v sekci Žebříček.

A hlavně...

... nezapomeňte: